پل خیبر
با آغاز عملیات و فتح جزایر مجنون به خاطر آتشی که عراقی ها درست کرده بودند. در کار تدارکات و پشتیبانی مشکل به وجود آمد. فرمانده ی قرارگاه متوجه شد که در این صورت انتقال مجروحین و شهدا به کندی صورت می گیرد، به همین دلیل دستور ساخت پل صادر شد. نام این پل را خیبر گذاشتند. طراح این پل، مهندس پور شریفی بود و مهندس رضوی نظارت مستقیم بر روی آن داشت.
کلیه ی وسایل پل را از کارگاه بزرگ مونتاژ در تهران خریداری می کردند و به محل موردنظر انتقال می دادند. هنگام ساخت پل دو نفر با تکه ای پارچه سطح فایبرگلاس را چسب می زدند و سپس آن را روی قطعه ی فلزی پل می چسباندند با این که عراقی ها با بمباران کردن بعضی از جاهای پل را منهدم می کردند اما خرابی ها به سرعت ترمیم می شد و پس از فعالیت های زیاد بالاخره پل افتتاح شد. پلی که 14 کیلومتر بود و ساحل هور را به جزیره ی مجنون شمالی متصل می کرد.
کلیه ی وسایل پل را از کارگاه بزرگ مونتاژ در تهران خریداری می کردند و به محل موردنظر انتقال می دادند. هنگام ساخت پل دو نفر با تکه ای پارچه سطح فایبرگلاس را چسب می زدند و سپس آن را روی قطعه ی فلزی پل می چسباندند با این که عراقی ها با بمباران کردن بعضی از جاهای پل را منهدم می کردند اما خرابی ها به سرعت ترمیم می شد و پس از فعالیت های زیاد بالاخره پل افتتاح شد. پلی که 14 کیلومتر بود و ساحل هور را به جزیره ی مجنون شمالی متصل می کرد.
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۳۹۱/۰۲/۳۱ ساعت 23:27 توسط علی مرادی مهاجری
|